- Jambo Kisumu! - - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Anouk Nabuurs - WaarBenJij.nu - Jambo Kisumu! - - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Anouk Nabuurs - WaarBenJij.nu

- Jambo Kisumu! -

Blijf op de hoogte en volg Anouk

14 Oktober 2012 | Kenia, Kisumu

Jambo Bwana, Jambo Bibi!

De week is echt voorbij gevlogen! Het lijkt ook wel of ik over alles en nog wat een heel boek kan schrijven, nu al...
Op maandag ochtend werden we vroeg door “ons Martien” (de ‘privé’ chauf, remember?) naar de bushalte gebracht. Daar aangekomen moesten we afscheid nemen van onze eerste Keniaanse best friend forever! Vanaf dat moment waren we op onszelf aangewezen en al snel moesten we in de juiste bus richting Kisumu stappen. Onze tassen werden Mzungubags genoemd, omdat alleen blanke mensen zo’n grote en zware tassen mee namen op reis.
Na een busreis van 8 uur, die ik voor geen goud had willen missen aangezien we door de meest mooie natuur reden en de meest indrukwekkende situaties langs de kant van de weg hebben kunnen bekijken, kwamen we aan in Kisumu waar Barry (de zoon van Joab, de directeur van de organisatie) gelijk aan kwam gereden. Na een korte rit kwamen we aan bij TEMAK. Hier werden we vol liefde verwelkomd door Philomena en Joab en ook werden we meteen geholpen met onze tassen. Na wat schaamte om de koffers en gelach vanuit de Keniaanen kwamen we boven aan in ons appartementje. Het is een gezellig drie persoonskamertje met een hok erin en dat is dan de badkamer. We hebben een ini-mini keukentje waar we net onze kont in kunnen keren en we hebben een koude tempel (koelkast). We zijn er echt héél blij mee! Alles beter dan de hutjes die we aan de kant van de weg hebben zien staan. Na hier en daar wat handjes te hebben gegeven, hopend op dat je de namen zou onthouden en wat dus echt niet lukt, zijn we door Joab en Philomena uitgenodigd om bij hun te komen eten. Het was echt heerlijk! Om mams even gerust te stellen: Op het terrein hebben we Charles. Hij woont hier en is ten alle tijden hier aanwezig, ook in de nacht. Alsof dat nog niet genoeg bescherming is hebben we ook nog een Masai-man die hier een beetje de boel in de gaten houdt en dus de hele nacht paraat staat. En als allerlaatste om het helemaal veilig te maken: we hebben een alarm knop: knopje drukken en de politie uit Kisumu komt ons persoonlijk redden. Super save dus! Een kleine toevoeging over de Masai-man: Hij kijkt gewoon tv, drinkt cola en eet ook chips! Verder loopt hij wel gewoon echt op blote voeten, draagt hij een kleed en heeft hij zijn pijl en boog paraat staan.

Iets anders: Ik ben verliefd.. (Sorry Koentje). Zijn naam is Derrick en hij is 3 jaar. Hij past in mijn backpack dus Bram, over 3 maanden ben je echt weg uit de logeerkamer! Hij is sooo cute. Verstaat niks van wat ik zeg en is echt een kleine rebel. Hij zit op school hier op het terrein. Dit is een klein schooltje voor de kinderen van de meiden die werken bij TEMAK. En jullie raden het al: ik ben fan! Ik ben tot nu toe al elke dag even wezen kijken en heb al met de teacher geregeld dat ik een dagje mag komen kijken en een lesje mag komen doen.
Verder gaat het wel goed met de Kisumu stijl: relax and chill. Lekker om 9 uur de dag starten, overal een beetje meekijken en kletsen en lekker genieten van het zonnetje.. Volgende week starten we met het uitwerken van interviews, observaties en gaan we verder met het schoolwerk. Als je daar wat meer over wil lezen kun je altijd kijken op www.ingewilkeanouk.waarbenjij.nu

Ondertussen hebben we onze eerste Matatu, Tuctuc en kerkervaring achter de rug. We gaan dus steeds meer leren en zien van de Keniaanse cultuur. Naar de kerk gaan was echt een hele beleving op zich. Als de kerkdiensten ook zo waren in Mill, dan zou ik er echt wel vaker te vinden zijn! Dansen, zingen en vooral het gezamenlijk luisteren naar de inspirerende preken was erg leuk om mee te maken. Ik denk dat ik deze kerkdienst heel wat calorietjes heb verbrand! Het is bijna hetzelfde als het uitgaan hier. Kontjes schudden, heupjes draaien en blijven bewegen is hier duidelijk het motto tijdens het uitgaan! Het enige vervelende tot nu toe is dat ik hier echt niet kan uitslapen en natuurlijk ook mijn friends en family uit NL mis (aahhhhhhh..)!
Verder denk ik wel dat wij ons hier gaan vermaken komende 8 weken!

Thanks voor het lezen van mijn update en spreek jullie snel weer!
Liefs, Anouk

  • 14 Oktober 2012 - 10:59

    Rowan:

    Wat leuk om te lezen allemaal! Fijn dat het allemaal goed gaat met jullie en ik vind het ook wel fijn om te horen dat de mensen goed over jullie waken!;-) en aaah.. wat cute Derrick. Gaaf dat je daar mag lesgeven, dan wil ik als juf wel foto's zien hoe de school er daar uit ziet..;-) Ik kijk uit naar je volgend verhaaltje! xxxx mis jou!!

  • 14 Oktober 2012 - 14:36

    Ivy:

    Schatje! Leuk verhaaltje en wat een schatje..zag net foto op facebook! Ik bied me nu al aan als oppas:D Hij mag ook weekendjes komen logeren bij ons in Nijmegen;) Zie jou al voor de klas staan daar..enige wat eruit komt jou wil ik mee en jou en jou..jij bent zoooo cute haha nee meis gaat je goed af daar zo te horen. En fijn dat de beveiliging goed geregeld is want we willen jullie alle drie heelhuids terug natuurlijk. Geniet ervan! Veel liefde voor jou en die kiddo's xxxxx

  • 15 Oktober 2012 - 17:07

    Noortje :

    GAAF!

  • 15 Oktober 2012 - 19:12

    Belinda:

    Hey meis wat en ervaring pff.klinkt wel indrukwekkend.en dan nog maar wen week daar hihi hoe ging de was dag ik kijk al weer uit naar de volgende verhaal Anouk je schrijft goed hou een boek bij doe je echt goed xxx mama

  • 21 Oktober 2012 - 19:00

    Mees, Sil Eric En Marga:

    He Anouk,

    Fijn om te weten dat het kei goed met je gaat In kenia!!! Heeft die Masai man misschien een Ray Ban op met leren montuur en een rood shirt met daarop Miami?? Doe hem dan maar de groeten van ons...
    Mooie verhalen meid enne.....wij missen jou ook! (dat mochten we niet vergeten te zeggen van Mees)

    Liefs van ons xxxxxx

  • 25 Oktober 2012 - 21:44

    Astrid Janssen:

    Wat leuk om jouw ervaringen te lezen. En wat een belevenis om daar te mogen zijn en mee te mogen kijken in hun wereld. Geniet er nog met volle teugen van. Ennnuuhh Derrickje is welkom in de buurt. Ik weet dat hij ook helemaal weg zal zijn van jou, dat zijn ze namelijk allemaal. Dikke knuffel van ons xxx

  • 28 Oktober 2012 - 11:52

    :

    Noeksterrrrr,
    Ik lees je bericht nu pas, sorry! Maar ik kreeg helemaal kippevel van je verhaal!
    Fijn om te lezen dat het bij jou ook allemaal goed gaat en dat je al verliefd bent, ik had niet anders verwacht!
    Hopelijk komt er snel weer een nieuw bericht.
    Ik kan niet wachten om jou/ jullie te ziennn!!
    Liefs xxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Voor foto's kijk op mijn FB. Heb je me nog niet als vriendje? Voeg me toe! http://www.facebook.com/anouk.nabuurs

Actief sinds 06 Okt. 2012
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 6700

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 09 Januari 2013

Minor Pedagogiek - naar Kisumu, Kenia.

Landen bezocht: